Будь-якому бізнесу необхідний бухгалтерський облік. Це вимога законодавства. Але облік потрібен і самій компанії: це основа її виживання. Без контролю надходять і йдуть коштів не розробити стратегію ведення бізнесу, та навіть зарплати співробітникам не виплатити. Раніше вести бухгалтерський облік міг тільки штатний бухгалтер. Сьогодні з’явився інший варіант-бухгалтерське обслуговування бізнесу.
Поняття
Бухгалтерський облік-комплекс заходів. У нього входить безліч розділів:
- облік капіталу, матеріальних і нематеріальних активів, іншого майна;
- облік фінансових та інших зобов’язань організації;
- реєстрація вхідних угод, підведення проміжного балансу, складання підсумкових звітів;
- підготовка бухгалтерської документації;
- здача бухгалтерської звітності до відповідних органів;
- інші бухгалтерські операції.
Здійснювати Бухоблік повинна людина з профільною освітою. Можна взяти його в штат-тоді це буде штатний бухгалтер. А можна віддати бухгалтерію на аутсорс-заплатити бухгалтерській фірмі, щоб вона вела справи замість штатного бухгалтера. Цей процес і називається «бухгалтерське обслуговування бізнесу».
Багато в чому бухгалтерський аутсорс зручніше штатного бухгалтера. Зазвичай це вигідніше: не потрібно організовувати робоче місце, виплачувати лікарняні та відпускні. Співробітник завжди на зв’язку: під час лікарняних, відпусток, декретів його просто замінюють колегою, і власник бізнесу не відчуває змін в обслуговуванні. Кваліфікація у бухгалтерів на аутсорсі висока, вони проходять досить суворі перевірки, а штатний бухгалтер виявляється професіоналом не завжди. Загалом, переваг багато.
Правило
Бухгалтерський аутсорс представлений різними форматами. Є разове і постійне обслуговування. Фірма-аутсорсер може замінювати головного або штатного бухгалтера — або весь бухгалтерський відділ. Може брати на себе лише найскладніші місця — або займатися повним супроводом. Визначитися з бажаним форматом треба заздалегідь.
Як знайти хорошу бухгалтерську фірму? Спочатку потрібно перевірити репутацію: відгуки (на сайті організації і сторонніх ресурсів), оцінки, поведінка в Інтернеті і соцмережах. Потім реквізити: пробити по ІПН і назвою, чи дійсно фірма зареєстрована, чи не шахраї це. Після зв’язатися з менеджером і уточнити умови і ступінь кваліфікації. Якщо все влаштовує, можна укладати договір. У ньому повинні бути перераховані всі пропоновані послуги, відповідальність сторін (фірма повинна надавати гарантії), а також
Положення про комерційну таємницю (зобов’язання дотримуватися конфіденційність).